تبلیغات
سرزمین بازیهای رایانه ای - مصاحبه با اندرو هاوس رئیس SCEE
سه شنبه 9 شهریور 1389

مصاحبه با اندرو هاوس رئیس SCEE

   نوشته شده توسط: بدگیم 1    نوع مطلب :مصاحبه با بازی سازان ،

اندرو هاوس (Andrew House) رئیس كل SCEE است و این روزها خیلی از وضعیت خوب PS3 راضی است. SKU باعث شده این كنسول قوی ترین كنسول این نسل باشد و Sony همیشه قصد داشته به بهترین نحو مشتریان خود را راضی نگه دارد. در مصاحبهVG247 با هاوس صحبت های جالبی را از وی می شنویم.
 
VG: از نظر سخت افزاری، فكر می كنم بزرگترین نمایشتان پرده برداری از SKU جدید بود. می توانید در مورد تفاوت های سخت افزاری آن صحبت كنید؟ به تازگی Move به باندل شما وارد شده، ولی در مورد سخت افزار چطور؟

هاوس: به طور كلی دو نكته اصلی وجود دارد. یكی این كه ما اجتماع بزرگتری در Network خود می سازیم و مضامین قابل دانلود زیادی داریم. این مسائل خیلی ارزشمندتر از سخت افزار هستند. از طرف دیگری می خواهیم دریچه های بیشتری به كنسول خود باز كنیم و در طول عمر آن موفق باشیم.


VG: آیا احساس وضعیت اضطراری در رابطه با رقابت با كنسول های دیگر می كنید؟ شما خیلی نزدیك است كه گوی را از 360 در زمینه جهانی بگیرید.

هاوس: نه. در زمینه جهانی قضیه فرق می كند و نمی توان آن را كلی تصور كرد. مثلا شما در خیابان به خیابان ژاپن كنسول ما را می بینید. ساخت كنسول های زیاد باعث می شود که مردم به شما اعتماد كنند و بدانند كه پول خود را به درستی و با ارزش خرج می كنند. این نكته ای است كه سعی می كنم كه بسیاری را متوجه آن كنم. این خیلی با ارزش است، نه تنها برای كسانی كه تازه به بازار كنسول سازی آمده اند، ولی باید اضافه كنم ارزش و موقعیت كسانی كه ابتدا وارد این صنعت شده اند، بیشتر است. مثلا همراه بودن Blu-ray با كنسول یك موضوع خیلی با ارزش در سال 2010 است تا سال 2007. 3D هم یك مثال دیگر است و به همه این اجازه را می دهد تا از آن استفاده كنند. این مسائل برای ما خیلی با ارزش هستند و امیدواریم خریدارها این موضوع را درك كنند.
 
VG: از لحاظ ساختاری كنسول شما قوی ترین كنسول است و عمر بیشتری برای آن پیش بینی می شود. حالا شما Move را هم به آن اضافه كردید. سال پیش در مورد زمان عرضه GT5 صحبت می كردیم و امسال در كریسمس آن را بازی می كنیم. این موضوع خیلی از نظر مالی روی كنسول تاثیر گذار است.

هاوس: امروز با كازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi) بودم و به خاطر مشخص كردن تاریخ عرضه از او قدردانی كردم. ما واقعا افتخار می كنیم و GT5 یكی از الماس های تاج بزرگ از مجموعه های محبوب ما است و حتما باید باشد و ما هم خیلی از این بابت خوشحال هستیم.

VG: همچنین تایید شدن Resistance 3 باید خیلی حس خوبی داشته باشد. آن ها خیلی كم در مورد بازی صحبت كردند. چه زمانی بازی را خواهیم دید؟

هاوس: من با تد پرایس (Ted Price) رئیس Insomniac به وقتش صحبت خواهم كرد. او كار فوق العاده ای با ویدیوی بازی كرده بود و ما این بار می خواهیم به آن ها وقت بیشتری بدهیم و هر وقت كه حاضر بودند، بازی را نمایش دهیم.
 
VG: دیروز گفتید كه می خواهید نوع برخوردتان با مطبوعات را تغییر دهید و خلاصه تر و بامزه تر كار كنید. چرا؟

هاوس: می خواهم بیشتر عمل كنم تا حرف بزنم و مردم بیشتر ساخته ها را بازی كنند تا این كه در مورد آن بشنوند.

VG: کنترلر Move در بازار اروپا چقدر مهم است؟ شما در این زمینه همسایه دیوار به دیوار Microsoft هستید و تكنولوژی مشابهی دارید. آیا فكر می كنید این مسئله فشاری بوده كه Move را بیاورید و یا واقعا از آن راضی هستید؟

هاوس: من هیچ وقت هیچ فشار و زوری را روی خود حس نكردم. نكته ای كه در Sony به آن افتخار می كنم، آوردن تكنولوژی های جدید است كه تجربه ای بسیار عالی برای مردم خلق می كند. فكر می كنم Move برتر از همه چیز است و موقعیت خوبی برای بازیكن های تازه كار و خانواده ها خلق كرده است. همچنین فكر می كنم استراتژی خوبی برای قیمت گذاری آن انتخاب كرده ایم و فرصت خوبی را به بازیكن ها می دهد تا تجربه ای جدید را حس كنند.Move  و 3D قابلیت های بسیار خوب و خلاقی برای ما هستند و به بهترین نحو آن ها را بهینه كرده ایم. وقتی هرمن (Herman) و بچه های Guerrilla Games گفتند كه روی تكنولوژی 3D كار می كنند، ما حس كردیم چیزی استثنائی داریم. همچنین بچه هایی كه روی MotorStorm كار می كنند، تجربه ای بسیار خوب را برای مردم ساخته اند. پس هیچ اجباری در این زمینه ها نیست. فكر می كنم 3D و Move در كنار هم چیزی است كه ما را جلوتر از همه قرار می هد.
 
VG: ما The Last Guardian را در نمایش ها ندیدیم. چه زمانی آن را خواهیم دید؟ زمان زیادی می گذرد. شایعاتی وجود دارند كه بازی های ICO را می خواهید در امسال به صورت HD عرضه كنید. آیا این موضوع را در TGS امسال خواهیم دید؟

هاوس: واقعا نمی توانم در مورد این مسئله صحبت كنم. در آینده خودتان خواهید دید.

VG: فكر می كنید تاثیر PS3 Slim چقدر بوده؟ آیا همه چیز طبق نقشه پیش رفت؟

هاوس: فكر كنم حتی فراتر از آن چه انتظار داشتیم هم رفته ایم. قیمت خوب این دستگاه موقعیت مناسبی در بازار برای ما ایجاد كرده و كاملا طبق نقشه عمل كرده ایم و حتی فراتر از آن هم خواهیم رفت.


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر